Moederschaap Op Stal

Een bouwvallig plekje om al mijn geblaatsel te plaatsen.

dinsdag, augustus 14, 2007

Tell me where did you sleep last night?

Dat ik al wel eens vreemde geluiden produceer als ik slaap, is een algemeen bekend en wijdverspreid feit. En voor ik iemand op verkeerde ideeën breng: ik snurk. Al is dit misschien zelfs nog een understatement... Ooit schrok ik er gewoon zelf wakker van: "welk beest was dat?". Het duurde toch 10 minuutjes (voornamelijk door mijn vegetatieve slaapwaaktoestand 's nachts) voor het tot me doordrong dat ik dat beestachtige geluid zelf had gefabriceerd.

Dat ik al wel eens beweeg in mijn slaap, mocht ik de laatste tijd meermaals aan den lijve ondervinden: "heee, naar die kant lag m'n hoofd niet als ik in slaap viel! Wie heeft dat daar gelegd?" Zo'n tweepersoonsbed is zalig groot, maar volgens mij vertoon ik "helikopter-schroef gedrag" als ik er alleen in lig.

Maar deze ochtend was ik plots volledig gedesoriënteerd: "Die matras was toch echt niet zo hard toen ik ging slapen! Hmmmzz en er staat een bed naast mij, vreemd! He, waar komt die koppijn vandaan?" U hoort me al weinig schoorvoetend aankomen... Madam is vannacht uit haar bed gepletst! Nadat ik eindelijk mijn wekker had gelokaliseerd (note to self: in het vervolg GPS meedoen naar slaapkamer), herinnerde ik me een reportage over slaapwandelen. Een vrouw vertelde er dat ze tijdens het slaapwandelen soms gewoon de afwas of strijk doet. Ik spurt (correctie: slof) dus maar meteen naar de keuken en aanschouw de vuile afwas. Hmzz... spijtig! En er nog rugpijn aan over gehouden ook...

2 Comments:

  • At 2:30 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ikzelf kan me met de beste wil van de wereld 's morgens nooit herinneren op welke zij ik in slaap gevallen ben. Maar dit heeft wsl. eerder te maken met mijn zeer trage wakkerwordmodus.

     
  • At 11:42 a.m., Anonymous Anoniem said…

    kned ki taw nav edreekegmo teh ki gez smoS. :-s
    Mooi paardje
    Vos

     

Een reactie posten

<< Home