Moederschaap Op Stal

Een bouwvallig plekje om al mijn geblaatsel te plaatsen.

donderdag, oktober 19, 2006

And I should get a haircut and get a real job...

Hoe zou het er zo aan toe gaan in kappersscholen? Is "negeer de wensen van de klant" daar een apart vak? Hoogst waarschijnlijk krijgen ze in de cursus volledige hoofdstukken rond selectief doof zijn voor uitspraken van het slachtoffer in de kappersstoel. Ik kan het me echt zo voorstellen:



HFDST 1. NEGEER DE SPECIFIEKE WENSEN VAN DE KLANT

§ 1.1 Het uitlachen van een klant die een voorbeeldfoto meeheeft van Jennifer Aniston.
§ 1.2 Selectieve doofheid voor uitspraken van de klant als:
1.2.1 "Gewoon wat bijknippen"
1.2.2 "Goh, men moet niet zien dat ik van de kapper kom"
1.2.3 "De vorige keer vond ik het ietske te kort"
1.2.4 "Doe vooral NIET uw goesting"
1.2.5 "Nee, er moet geen haarlak in"
1.2.6 "Ik wil het graag nog achter mijn oor kunnen stoppen"
1.2.7 "Ik wil er graag NIET uitzien als een champignon/Dana Winner"
1.2.8 "Nee, nekhaar vindt ik niet zo hip"
1.2.9 "Iets dat makkelijk in onderhoud is, aub"
§ 1.3 Het aanbieden van koffie en vervolgens maken dat de klant er niet kan van drinken.
1.3.1 Is het nodig verse koffie te zetten?
1.3.2 Wat wil "uit het bereik van de klant zetten" zeggen?
- een definitie
- afstandsmaten
§ 1.4 Wat is een onaangename warmte voor de haardroger?
§ 1.5 Hoe laat ik de hele zaak duidelijk weten dat een klant schilfertjes heeft?


Waaraan de hele kapperswereld dit verdiend heeft? Mag ik niet een klein beetje boos zijn als een kapper mij een kapsel aanmeet dat zowel doet denken aan David Bowie als aan The Beatles? Ik denk het wel... Gelukkig is het bijna mutsen-tijd!