Moederschaap Op Stal

Een bouwvallig plekje om al mijn geblaatsel te plaatsen.

donderdag, oktober 26, 2006

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Via deze weg wil ik al mijn sympathisanten bedanken die gisteren vanaf 14u kaarsjes/kerken hebben gebrand en duimen murw hebben gezogen, maar ik vrees dat enkel een soort van volksopstand gisteren kon volstaan tegen de Spanish Inquisition van het OCMW. Een uur lang hebben ze me bestookt met vragen, hypothesen, casussen en verwijten. Enkel zo'n felle politie-lamp in mijn ogen ontbrak er nog aan. Ik voelde me al schuldig dat ik er ook nog maar aan dacht bij het OCMW te solliciteren. Net alsof ik de psycholoog daar eigenhandig had zwanger gemaakt om aan die job te geraken. Een greep uit het uitgebreide aanbod:
- Wat denkt u nu zelf? Dat er veel volk zal afkomen op uw groepstraining rond sociale angst?
- Jaaaah, daar bestaat inderdaad een protocol voor, maar u kent het niet hè? Dus, wat zou u dan doen in die situatie?
- Waarom bent u geen bedrijfspsychologie gaan doen? (Leg dat maar eens uit aan 2 bedrijfspsychologen zonder hen te beledigen, zeker met mijn spontaniteit)
- Dus u zou de maatschappelijk werkster niet vertellen dat uw cliënt in het zwart werkt? Is dat niet wat egoïstisch van u? U werkt wel bij het OCMW he! Weet u wat het betekent om voor het OCMW te werken?
- U gaat een depressieve cliënt toch geen blok klei in zijn pollen stoppen he?
En dan het hoogtepunt:
- Geef eens een 10-stappenplan om dat nieuwe project te verwezenlijken! (Ik denk dat ik na deze vraag het allerleukste gezicht heb getrokken van deze herfstcollectie!)
Vanaf 14u mag ik zelf bellen naar de administratief werkster van de dienst (ik heb zo'n vies voorgevoel dat ze Anita zal heten). Anita kan me dan 4 boodschappen geven:
1) Niet geschikt: u bent zodanig slecht dat u een jaar lang niet meer mag solliciteren voor jobs binnen het OCMW.
2) Minder geschikt: u bent niet geschikt voor deze job.
3) Geschikt op de reservelijst: u bent weerhouden, maar anderen waren beter.
4) Geschikt: u hebt gewonnen!
Om 14u15 een update :-)
Update: niet geschikt! Fantastisch, 5 jaar van mijn leven voor niets gestudeerd... pfff