Moederschaap Op Stal

Een bouwvallig plekje om al mijn geblaatsel te plaatsen.

donderdag, mei 31, 2007

Blue Tit...

... ofte de "Parus Caeruleus" natuurlijk. Het pimpelmeesje... een klein vogeltje, maar er valt wat over te zeggen. En dat heb ik deze ochtend aan den lijve mogen ondervinden.



Vandaag was er een studiedag in m'n agenda geslopen. Zo'n studiedag in Gent die heel interessant beloofde te worden, maar waar ik deze ochtend bijna was gevlucht.

Kennen jullie de scène uit "Het Eiland" waar Nolleke met haar Posi/Nega's op bezoek is en aan groepsdynamiek werkt? Voor de eindopdracht improviseert Linda dan rond het woordje "Eerlijkheid": "Eeeer - lijk, eert de ander als uw ge-lijke". Hilaaaarisch. Zeker als Drets dan reageert: "niets mee te maken".

Maar goed, terug naar deze ochtend. Komt er een man op het podium die ook wat vrij associeert rond enkele woorden waaronder "pimpelmees". En hij begint: "pimpel-meeees, pimpelen? wat wil dat eigenlijk zeggen?, pampelen!" Ik kijk rond me. Anderen moeten dit toch ook belachelijk vinden? Ik zoek een vriendje die zich ook ergert. Maar niemand! Achter me hoor ik zelfs fluisteren: "die man is goed!" Ik zoek alvast met m'n ogen de zaal af, waar zit die nooduitgang ergens?

Beter was zijn vrije associatie rond het woordje "goesting": "hetgeen the police op het podium tegen zijn frontman zegt." ;-)