Moederschaap Op Stal

Een bouwvallig plekje om al mijn geblaatsel te plaatsen.

donderdag, september 20, 2007

Lost in this world...

Gisteren op de trein krijg ik een grandioos grappig bericht van A., een vriendin van mij (hihi, weer een vriendinnetje bij A.!):

"Sarah, weet jij waar Enghien ligt? ik ben op de verkeerde trein gestapt in Brussel en ben nu in fucking Enghien!"

Toen moest ik heel hard *proesten* op de trein. De trein die touwens net aankwam in Gent Sint-Pieters, een plek in België waar A. op dat moment ook graag wou binnenrijden! Nee?

Maar Enghien dus. Het prikkelde wel wat mijn nieuwsgierigheid. Waar ligt Enghien? Welk is het voornaamste exportproduct? Wat zijn de toeristische trekpleisters? Lopen er toffe mensen rond? Lopen er ook rosse mensen rond? Is er een hippe kroeg? En vooral: kweken ze er ook orchideeën *handen naast oren*? Effe googlen!

Wiki-pagina
Officiële Website

Enghien ligt op 30 km van Brussel en is blijkbaar gewoon Edingen in 't Frans. Dat klinkt al een stuk minder ver, n'est-ce pas? Enghien is zo te zien nogal bekend voor de productie van wandtapijten. En jawel! Enghien heeft een streekbier en enkele toeristische bezienswaardigheden waaronder het wandtapijtenmuseum en een park. Spijtiggenoeg zijn we net enkele dagen te laat voor een geleid bezoek van de Dahliatuin in het park ('t zijn dan wel geen orchideeën, maar 't is toch spijtig), maar kunnen we ons wel nog inschrijven voor een conferentie rond vergeten groenten. Ik wist echt niet dat mijn frigo ergens in Wallonië stond...

Kortom, ik hoop dat A. me een kaartje met groetjes uit Enghien opstuurt!